Τρίτη 19 Ιουνίου 2018

Η Παναγία η Καρδιώτισσα

...Να φέρω ΜΟΝΟ, αυτή την "σύμπτωση",  από ΕΔΩ, κι άλλη στιγμή, εξηγώ!

Και το ... Όνειρο... Αγίου Νεκταρίου... με την σακούλα, να μην το ξεχάσω!



Η Παναγία η Καρδιώτισσα!!!
Η βυζαντινή ορθόδοξη αγιογραφία δεν είναι απλά μια "τέχνη", είναι ιερή τέχνη. 
Δεν είναι "ζωγραφική", είναι θεολογία. 
Δεν είναι "καλλιτεχνική έκφραση", είναι προσδοκία σωτηρίας. 
Δεν είναι "στολίδι", είναι συνάντηση με το θείο. 
Δεν είναι "φωτογραφία", είναι "εις Χριστόν παιδαγωγία". 
Δεν είναι "αντικείμενο", είναι ιερό σκεύος. 
Δεν είναι "υλική αξία", είναι υπέρβαση. 
Δεν είναι "συλλεκτικό είδος", είναι παρηγοριά, παραμυθία και ανάπαυση των Ορθοδόξων Χριστιανών κοντά στον Τριαδικό Θεό

πηγή

***

Σχ. Κι όμως, δεν ήξερα πως υπάρχει και Παναγία η Καρδιώτισσα!
Τώρα ψάχνομαι, καθότι και τα γυαλιά μου, δεν βοηθάνε πολύ!...

Μ' αρέσει που πέτυχα αυτή την "εξήγηση" περί Αγιογραφίας, γενικά!

Για "κράτημα" στιγμής μπήκα, αρκεί!

****
Υγ. Μπορώ να συμπληρώνω, φυσικά!!!

Ιερά Εικόνα Παναγία Καρδιώτισσα (Λασίθι)

Παναγία η Καρδιώτισσα, ή Παναγία η Καραιότησα, ή Παναγία η Καραιώτισσα.
Πρόκειται για εικόνα της Βρεφοκρατούσας Παναγίας που βαστάζει το βρέφος του Ιησού στην αριστερή αγκαλιά της, επάνω στην καρδιά της.
Η εικόνα της Παναγίας είναι ζωγραφισμένη από τον ...
Άγιο Λάζαρο, μοναχό, αγιογράφο και ομολογητή, που έζησε τον 9ο αιώνα, τον καιρό της Εικονομαχίας, στην βασιλεία του εικονοκλάστου αυτοκράτορα Θεοφίλου. Δεν είναι ξεκάθαρο από πότε χρονολογείται, μάλλον πριν τον 14ο αιώνα, η αρχαιότερη μνεία του ονόματός της γίνεται σε έγγραφο του 1333, εποχή κατά την οποία αποτελούσε φέουδο του Λατινικού Πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης.

Η εικόνα ήταν ονομαστή για τα θαύματά της στην Κρήτη. Πληροφορίες για την θαυματουργική αυτή εικόνα έχουμε από τον Φλωρεντινό μοναχό Christoforo Buondelmonti, που επισκέφθηκε την Κρήτη το 1415. «Βαδίζαμε ανάμεσα σε πυκνοδασωμένα πετρώδη βουνά μέχρι που φθάσαμε στην εκκλησία της Καρδιώτισσας, που πολλές φορές είχε φανερωθή στους πιστούς με θαύματα».


Ο Γάλλος καθηγητής Vict. Roulin το 1843 βεβαιώνει ότι: «Στα Λασιθιώτικά βουνά λατρεύουν μία εικόνα, που πιστεύουν πως ήρθε από την Κωνσταντινούπολη. Αυτή λοιπόν την εικόνα, οι Τούρκοι κατακτητές την μετέφεραν στην Κωνσταντινούπολη. Όμως η εικόνα ξαναγύρισε στη Μονή. Αυτό έγινε τρεις φορές. Τότε την έδεσαν σε μια μαρμάρινη κολόνα στην αυλή της Μονής, η οποία υπάρχει μέχρι σήμερα.
Λέγεται ότι, όταν οι πιστοί παρακαλούν την Παναγία την Κερά, η εικόνα δακρύζει. Στο Λασίθι είναι γνωστή ως Παναγία η Κεραδιανή.


Κλάπηκε το 1498 από έναν έμπορο κρασιού, που θέλησε να την πουλήσει. Φθάνοντας ο έμπορος στη Ρώμη αρρώστησε. Λίγο πριν πεθάνη εξομολογήθηκε στο φίλο του πως είχε κλέψει την εικόνα και τον παρεκάλεσε αν πεθάνει να την πάει σε κάποια εκκλησία. Μετά από πολλά θαύματά της μεταφέρθηκε στο ναό του αγίου Ματθαίου στις 27 μαρτίου 1499. Στις 3 Ιουνίου του 1798 μεταφέρθηκε στη Μονή του αγίου Ευσεβίου. Τέλος το 1927 μεταφέρθηκε στον άγιο Αλφόνσο.

Η εικόνα που με την ίδια προσωνυμία βρίσκεται στο Τέμπλο του Καθολικού της Μονής (Μονή του Γενεσίου της Θεοτόκου, Παναγίας της Καρδιωτίσσης, της Κεράς) είναι έργο του 1795 από άγνωστο ζωγράφο.
Η Παναγία είναι η Κυρία η «Κερά» των Ορθοδόξων και στο όνομά της έχουν αφιερωθή πολλές εκκλησίες: Παναγία η Κερά στην Κριτσά, Παναγία η Κεραπολίτισσα στη Φουρνή, Παναγία η Κεραγωνιώτισσα στην Λατσίδα, Παναγία η Κεραλιμνιώτισσα στην Επισκοπή Πεδιάδος.

http://www.parembasis.gr



3 σχόλια:

  1. Γλυκειά μου Παναγιά, Σ' ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ, για ως εδώ!Δώς μου δύναμη και για παραπέρα...
    Σ'ευχαριστώ και Σένα και τον Χριστό μας και όλους τους Αγίους Προστάτες μου...!

    Στίγμα, συγκίνησης στιγμής...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. https://tamenoblog3.blogspot.com/2018/06/blog-post_78.html#comment-form

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η "σύμπτωση" για όσους θέλουν να με "καταλαβαίνουν" περισσότερο, είναι ότι μέρες ήθελα να πάω στον Άγιο Νεκτάριο, κι όταν τελικά πήγα, βρήκα παραπλήσια εικόνα με... Τα Φόντα μου! (σε άλλο μπλογκ)

    Καρδιώτισσα ή Γλυκοφιλούσα, δεν "διαφέρουν" και πολύ!

    http://tamenoblog3.blogspot.com/2018/06/blog-post_78.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή