Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2018

Άγιος Φανούριος: Ο Άγιος που φανερώνει Βοήθεια σε όλες τις ανάγκες και Παναγία Παραμυθία

***
Άγιος Φανούριος: Ο Άγιος που φανερώνει Βοήθεια σε όλες τις ανάγκες

***

ΣΧ. Είχα σκοπό να γράψω κάτι για τον Άγιο Φανούριο και χάρηκα που μου δόθηκε η ευκαιρία, γιατί ίσως και να το καθυστερούσα κι άλλο.

Πέρυσι, τέτοια εποχή, ζήτησα από έναν πλανόδιο πωλητή να μου δώσει ένα ημερολόγιο, αυτό με τα στιχάκια.
Ενώ έψαχνα για ψιλά, εκείνος το είχε ρίξει ήδη, στην τσάντα μου.
Στο σπίτι είδα την εικόνα Του!
2018 και Άγιος Φανούριος!
"Άγιε Φανούριε" του είπα, "δε σε ξέρω και πολύ... Καλώς ήρθες στο σπιτικό μου. Μεγάλο Σημάδι. ΕΣΥ θα μου "Φανερώσεις" τη νέα χρονιά, με τα καλά της και τα κακά της..."
Όταν μπήκε το 2018 και άρχισα το ξεφύλλισμα των ημερών, κράτησα το εξώφυλλο του ημερολογίου με την εικονίτσα του, μαζί με την δεύτερη σελίδα που έγραφε 2018.
Τα έχω ακόμα, μαζί με κάποιες άλλες εικονίτσες, στην  τσάντα μου.
Πρώτη μου φορά μου που συνέβει αυτό. Συνήθως τα ημερολόγια είχαν πουλάκια, Αι-Βασίληδες ή τουλάχιστον εγώ, δεν τα έδινα και τόση σημασία.
Φέτος, προέκυψε και η Φανερωσύνη Του, δε λέγεται!
Στην πορεία βέβαια, αγόρασα και κανονική εικόνα Του, που μου έλειπε.

Μεγάλη η Χάρη ΤΟΥ και ΤΟΝ Ευχαριστώ για ΟΛΑ!
Ούτε Φανουρόπιττες, ούτε ιδιαίτερες παρακλήσεις.
Ήθελε να ' ρθει σπίτι μου και ήρθε!

***

Φέτος, πέτυχα πάλι έναν πλανόδιο ημερολογίων, αλλά βιαζόμουνα.
Το πρώτο ημερολόγιο που μου χτύπησε στο μάτι από μακριά, ήταν η εικόνα του Σωτήρα ΜΑΣ.
Πλησιάζοντας είδα πως είχε κι άλλους Αγίους.

"Πάω να ψωνίσω και θα ξαναπεράσω", του είπα. "Να κάνω και ψιλά."

Πέρασα. Πήρα δυο, τον Σωτήρα μόνο ΤΟΥ, κι ένα την Παναγία που κρατάει αγκαλιά τον Χριστό και φιλάει το χεράκι Του!
Κάπου την είχα δει αυτή την εικόνα και μου έκανε εντύπωση.

Υγ. Αυτά εν συντομία. Θα πάρω κι άλλα. (για δώρα, κ.λ.π.)
Άλλη μέρα και φωτογραφίες.

Είθε και το 2019, να μας Προστατεύει η Ορθόδοξη Πίστη μας!


ΥΓ. ξημ. 19/12/18

Κοίταξα σήμερα το ημερολόγιο 2019 με την εικονίτσα της Παναγίας με τον Χριστό και έγραφε:

ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ!!!

Έψαξα τώρα και βρήκα αυτό:

ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ


Παναγία η Παραμυθία
Για την εικόνα αυτή διηγείται η παράδοση ότι η αρχική έκφραση των προσώπων και η στάση του σώματος του Κυρίου και της Θεομήτορος άλλαξαν, όταν συνέβη το εξής φρικτό θαύμα:
Το 807 μ.Χ. αποβιβάστηκαν κρυφά πειρατές στην παραλία της μονής Βατοπαιδίου στο Άγιο Όρος και περίμεναν κρυμμένοι το πρωινό άνοιγμα της πύλης, για να επιτεθούν, ο ηγούμενος που μετά το τέλος του όρθρου έμεινε μόνος, για να συνεχίσει την προσευχή του, άκουσε τα εξής λόγια της Παναγίας: «Μην ανοίξετε σήμερα  τις πύλες της μονής, αλλά ανεβείτε στα τείχη και διώξτε τους πειρατές». Στρέφοντας το βλέμμα του εκεί είδε το Θείο βρέφος να απλώνει το χέρι του και να σκεπάζει τα χείλη της μητέρας του λέγοντας: «Μη μητέρα μου, άφησε τους να τιμωρηθούν όπως τους αξίζει». Αλλά η Παναγία πιάνοντας με το χέρι της το χέρι του Υιού της και στρέφοντας λίγο το κεφάλι, για να ελευθερώσει τα χείλη της επανέλαβε τα ίδια λόγια. Αυτός ο τελευταίος σχηματισμός των προσώπων παρέμεινε μόνιμα στην εικόνα, ενώ οι μοναχοί, αφού σώθηκαν θαυματουργικά απ΄ τους πειρατές, ευχαρίστησαν την Παναγία και ονόμασαν την εικόνα της αυτή «Παραμυθία», που σημαίνει καταπράϋνση ή  μετριασμός, ή έννοιες που εξίσου αποδίδουν το περιστατικό του θαύματος. Η εικόνα είναι τοιχογραφία και βρίσκεται στο δεξιό χορό του ομωνύμου παρεκκλησίου της μόνης.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου